Kwasy omega-3 - czy warto je stosować? Parę porządnych patentów

Dobrze zbilansowana dieta powinna dostarczać organizmowi oprócz witamin i mikroelementów nasycone i nienasycone kwasy tłuszczowe, które wspomagają szereg procesów w organizmie. Ich niedobór może przyczyniać się do różnych poważnych dla zdrowia konsekwencji. Z prowadzonych przez naukowców badań wynika, że kwasy omega-3 korzystnie oddziałują na układ krwionośny zapobiegając chorobom serca.


omega-3
Oprócz tego poprawiają pracę mózgu, dbają o prawidłowe funkcjonowanie gospodarki hormonalnej jak również tworzenie nowych komórek skóry. Wspomagają trawienie, a ponadto wpływają na układ immunologiczny - wzmacniają odporność organizmu zmniejszając ryzyko chorób nowotworowych. Zapotrzebowanie na nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 jest nadzwyczaj istotne dla organizmu przyszłej mamy i jej dziecka. Niedobór kwasów tłuszczowych może prowadzi do wielu poważnych dla dziecka konsekwencji w tym schorzeń skóry, a nawet zahamowania wzrostu. Dieta bogata w kwasy omega-3 jest nie tylko profilaktyczna, ale także lecznicza. Wskazana jest szczególnie dla osób z cechami autyzmu.

Jakie produkty obfitują w kwasy omega-3?

Zobacz również

Oczko wodne - mieszkańcy oczka wodnego ʕ•ᴥ•ʔ

Ogrodowe oczko
Ryby ʕ•ᴥ•ʔ w oczku wodnym mogą być źródłem zarówno wielu radości, jak i masy kłopotów. Urządzając oczko wodne, już na samym początku powinniśmy wybrać właściwe gatunki i ilość ryb. Tylko właściwie pielęgnowane ryby będą dobrze czuły się w naszym oczku, a my wraz z nimi. W zbiorniku w którym zdecydowaliśmy się utrzymywać ryby, znacznie trudniej utrzymać jest bowiem równowagę biologiczną, zwłaszcza przy zbyt gęstej ich obsadzie.


Naturalną skarbnicą występowania kwasów omega-3 są tłuste ryby. Dla osób, które nie lubią ryb źródłem kwasów będą owoce np. kiwi i jagody acai. Kwasy omega-3 występują również w olejach roślinnych, pestkach dyni, orzechach włoskich, migdałach i siemieniu lnianym. Aktualne tempo życia ogranicza możliwość spożywania pełnowartościowych produktów, a przygotowany w krótkim czasie posiłek często nie zawiera zalecanej dziennej dawki kwasów tłuszczowych. Warto jednak dołożyć starań, aby częściej spożywać produkty wskazywane jako źródło zdrowia, w tym ryby, zwłaszcza morskie, takie jak: łosoś, sardela, sardynka, śledź. Prawie 2% zjedzonej porcji tych ryb to kwasy omega-3 (np. takie jak tutaj). Żeby uzupełnić niedobory omega-3 należy spożywać ryby dwa razy w tygodniu. Nie zawsze jednak jest to możliwe, a monotonna dieta szybko może się znudzić.

Chcąc zachować zdrowie i atrakcyjny wygląd należy skorzystać z suplementów diety zawierających kwasy omega-3. Popularnym w sklepach produktem o dużej zawartości kwasów omega-3 jest tran. Sprzedawany w aptekach, w postaci płynu i tabletek sprawnie eliminuje niedobór nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6 oraz witamin A i D. Ponadto leczy stany zapalne dzięki czemu sprzyja ograniczeniu zażywania środków przeciwbólowych np. w reumatyzmie. Suplementy zawierające kwasy omega-3 powinno się stosować regularnie w ustalonych dawkach. Zbyt mała zawartość kwasów omega-3 (mniej niż jeden gram dziennie) nie przynosi efektu leczniczego.

Decydując się na najlepszy suplement należy sprawdzić ilość oleju z ryb w tabletce oraz zawartość kwasów tłuszczowych omega-3 w jednej dawce. Witamina E, dodana do suplementów, eliminuje ryzyko utleniania się kwasów omega-3, co zwiększa skuteczność terapii.
13/10/15, 15:28
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.