Kwasy omega-3 - czy warto je stosować? Parę porządnych patentów

Dobrze zbilansowana dieta powinna dostarczać organizmowi oprócz witamin i mikroelementów nasycone i nienasycone kwasy tłuszczowe, które wspomagają szereg procesów w organizmie. Ich niedobór może przyczyniać się do różnych poważnych dla zdrowia konsekwencji. Z prowadzonych przez naukowców badań wynika, że kwasy omega-3 korzystnie oddziałują na układ krwionośny zapobiegając chorobom serca.


omega-3
Oprócz tego poprawiają pracę mózgu, dbają o prawidłowe funkcjonowanie gospodarki hormonalnej jak również tworzenie nowych komórek skóry. Wspomagają trawienie, a ponadto wpływają na układ immunologiczny - wzmacniają odporność organizmu zmniejszając ryzyko chorób nowotworowych. Zapotrzebowanie na nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 jest nadzwyczaj istotne dla organizmu przyszłej mamy i jej dziecka. Niedobór kwasów tłuszczowych może prowadzi do wielu poważnych dla dziecka konsekwencji w tym schorzeń skóry, a nawet zahamowania wzrostu. Dieta bogata w kwasy omega-3 jest nie tylko profilaktyczna, ale także lecznicza. Wskazana jest szczególnie dla osób z cechami autyzmu.

Jakie produkty obfitują w kwasy omega-3?

Zobacz również

Jakie napoje królują na rodzimych stołach, czyli parę słów o gustach współczesnych rodaków

herbata z chin
Jeśli pracownicy nauki poszukują znaków życia na innej planecie, to nade wszystko skupiają się na poszukiwaniach wody, gdyż jest ona gwarantem istnienia choćby mikroskopijnych organizmów. Wspomniany przykład udowadnia nam, że woda, czy to źródlana, czy to zwyczajna kranówka, staje się jednym z podstawowych, a jednocześnie najistotniejszych składników codziennej diety. Jednakże nie zapominajmy, że zestaw napojów spożywanych przez obywateli jest oczywiście o wiele bogatszy. Bodajże większość osób, a szczególnie przedstawicielek płci pięknej, co dzień rano wypija chociażby jedną filiżankę świeżo parzonej aromatycznej kawy.


Naturalną skarbnicą występowania kwasów omega-3 są tłuste ryby. Dla osób, które nie lubią ryb źródłem kwasów będą owoce np. kiwi i jagody acai. Kwasy omega-3 występują również w olejach roślinnych, pestkach dyni, orzechach włoskich, migdałach i siemieniu lnianym. Aktualne tempo życia ogranicza możliwość spożywania pełnowartościowych produktów, a przygotowany w krótkim czasie posiłek często nie zawiera zalecanej dziennej dawki kwasów tłuszczowych. Warto jednak dołożyć starań, aby częściej spożywać produkty wskazywane jako źródło zdrowia, w tym ryby, zwłaszcza morskie, takie jak: łosoś, sardela, sardynka, śledź. Prawie 2% zjedzonej porcji tych ryb to kwasy omega-3 (np. takie jak tutaj). Żeby uzupełnić niedobory omega-3 należy spożywać ryby dwa razy w tygodniu. Nie zawsze jednak jest to możliwe, a monotonna dieta szybko może się znudzić.

Chcąc zachować zdrowie i atrakcyjny wygląd należy skorzystać z suplementów diety zawierających kwasy omega-3. Popularnym w sklepach produktem o dużej zawartości kwasów omega-3 jest tran. Sprzedawany w aptekach, w postaci płynu i tabletek sprawnie eliminuje niedobór nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6 oraz witamin A i D. Ponadto leczy stany zapalne dzięki czemu sprzyja ograniczeniu zażywania środków przeciwbólowych np. w reumatyzmie. Suplementy zawierające kwasy omega-3 powinno się stosować regularnie w ustalonych dawkach. Zbyt mała zawartość kwasów omega-3 (mniej niż jeden gram dziennie) nie przynosi efektu leczniczego.

Decydując się na najlepszy suplement należy sprawdzić ilość oleju z ryb w tabletce oraz zawartość kwasów tłuszczowych omega-3 w jednej dawce. Witamina E, dodana do suplementów, eliminuje ryzyko utleniania się kwasów omega-3, co zwiększa skuteczność terapii.
13/10/15, 15:28
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.